Leverans


Purebutik.se levererar endast till Svenska adresser.
Vårt mål är att skicka din beställning snarast möjligt oftast samma dygn eller senast inom tre dygn (helgfria vardagar) och om beställningen är gjord på helg/helgdagar skickas den nästkommande vardag. Storhelger kan medföra någon extra dag.
Vid förskottsbetalning påverkas leveranstiden av hur snabbt vi mottager betalningen.
När din beställning skickas får du en leveransbekräftelse till din angivna e-postadress med en spårningslänk så att du kan följa försändelsen.
När beställningen skickats övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar till dig inom utsatt tid.
Förseningsgaranti lämnas inte för varor som lämnat vårt lager.
Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt.
Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar.
Kontakta kundservice om du önskar häva ditt köp.

 

Fraktsätt


Vi levererar din beställning i första hand med Postnord men kan även komma att levereras med DHL och Schenker.

 

Ångerrätt och retur:


Du måste vara myndig eller ha förmyndarens samtycke för att kunna uttnyttja ångerrätt och retur.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.
Den tid som du som konsument har rätt att ångra dig kallas ångerfrist.
Ångerrätten gäller inte om ångerfristen löpt ut, varan är använd, skadad och eller i osäljbart skick.
Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.
För hudvård gäller även obruten plombering.
Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas.
Kontakta vår kundservice innan retur.

Vi behöver följande information:

- kund- /ordernummer eller på något som bevisar att varan är köpt utav oss;
- ditt namn och kontaktuppgifter;
- namn på de produkter som önskas returneras och antal;
- ditt kontonummer vid eventuell återbetalning (bank, clearingsnummer och kontonr).

Pu&Re Butik Stockholm HB skall bekräfta, godkänna och ångerfristen ska inte löpt ut innan retur görs.
Returen rekommenderas att ske med Postnords vadderade bubbelpåse eller Postnord Företagspaket.
Returer får inte skickas som postförskott.
Du som kund betalar returkostnaden och ansvarar för varan tills den har kommit oss tillhanda.
Vi återbetalar returkostnaden om retur gjorts på grund av fel levererad vara eller produktfel.
Returadressen finner du under våra kontaktuppgifter.
Viktigt! Bifoga dina uppgifter i returen.
På konsumentverkets hemsida finns en ångerblankett som du som konsument kan använda - för oss räcker det om du kontaktar oss innan returen.


Accept

På www.purebutik.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.       Om Cookies